Talkwalker Alerts

Jste zde

Logo Tlakwalker AlertsV druhém díle našeho seriálu o nástrojích pro monitoring médií navážu na minulou recenzi Google Alerts a představím vám jejich alternativu – Talkwalker Alerts.

Co jsou Talkwalker Alerts

Talkwalker Alerts je monitorovací nástroj, který se funkčně velmi podobá Google Alerts. Nástroj samotný dokonce na svém webu uvádí, že je nejlepší neplacená a jednoduchá alternativa k Google Alerts.

Jak funguje Talkwalker Alerts

Z pohledu uživatele funguje Talkwalker Alerts tak, že ke sledování zadáte určité klíčové fráze a Talkwalker Alerts vám následně zašle e-mail nebo aktualizuje RSS kanál s novým výsledkem. Upozornění nastavujete podobným způsobem jako na Google Alerts. Zadáte klíčové slovo, které chcete monitorovat. Následně můžete vybrat mezi kategoriemi: novinky, Twitter, blogy, diskuze a nebo vše dohromady. Zvolíte jazyk a rozhodnete se, jak často chcete upozornění dostávat. Nakonec vyberete zda vás zajímají všechny výsledky nebo pouze ty nejlepší a vložíte svůj email. Výsledky mohou být také směrovány do čtečky RSS.

TIP: Talkwalker Alerts umožňuje zvolit frekvenci doručování upozornění. Můžete vybrat možnost doručení hned, pokud nástroj zmínku najde. Pokud vám budou zmínky chodit příliš často a budou vám plnit poštu, můžete zvolit doručení 1x denně nebo 1x týdně.

Příklad tvorby nového "alertu" v Tlakwalker Alerts

Proč používat Booleovské operátory

Specialitou Talkwalker Alerts je možnost používání tzv. booleovských operátorů. Je to skvělá věc, která vám pomůže zpřesnit vyhledávací dotazy.

"Uvozovky"

Hodí se pokud máte zájem monitorovat konkrétní frázi. Např: “čokoládový dort”. Pokud byste frázi nedali do uvozovek, TalkWalker bude hledat i zmínky, které se týkají čokolády nebo dortu samostatně, bez ohledu na spojení slov.

AND

Pokud budete chtít sledovat spojení čokoládový dort se šlehačkou, tak máte možnost dát celou frázi do uvozovek. V tom případě bude vyhledávaná pouze přesná fráze. Ale pokud vás zajímá taky čokoládový dort pokrytý šlehačkou nebo podávaný se šlehačkou, můžete použít operátor AND a připojit hledání druhého výrazu. Např: “čokoládový dort” AND šlehačka

NOT

Pokud vám chodí příliš často zmínky, které vás nezajímají, máte možnost některé vyloučit pomocí operátoru NOT. Pokud vás nezajímá čokoládový dort se zmrzlinou, použijte dotaz: “čokoládový dort” AND šlehačka NOT zmrzlina.

Near

Další rozšířenou možností je monitorování souvisejících výrazů, které nespecifikujete přesně. Pomocí operátoru Near získáte i výsledky, které nepřímo souvisejí s hledaným výrazem. Může vás zajímat čokoládový dort s krémem, což vás při specifikaci dotazu třeba nenapadlo. Použijte dotaz: “čokoládový dort” Near šlehačka NOT zmrzlina

Tohle jsou základní Booleovské operátory. Existuje ještě řada dalších, pomocí kterých můžete upřesnit monitorování a dostávat pouze relevantní zmínky.

TIP: nástroj nabízí možnost náhledu výsledků hledání. Zadejte specifický dotaz pomocí operátorů. Zvolte náhled a můžete ihned zjistit, zda jste zadali požadavek správně a co TalkWalker v náhledu našel.

Výhody Talkwalker Alerts

Nástroj se na svém webu sám pyšní porovnáním se zmíněnými Google Alerts. Jeho výhody tkví v následujících bodech:

  • Větší pokrytí - oba nástroje monitorují blogy, webové stránky a diskuzní fóra. TalkWalker Alerts navíc prochází i sociální sítě.
  • Filtrování - TalkWalker Alerts umožňuje filtrovat výsledky hledání pouze v určitých kategoriích. Můžete tak monitorovat svůj brand pouze na diskuzních fórech a ostatní zdroje vynechat.
  • Přesnější nastavení vyhledávání na základě operátorů - ty používají oba nástroje, ale TalkWalker Alerts nabízí širší paletu. Např. Booleovské operátory, pomocí kterých můžete své vyhledávání zpřesnit.

Nevýhody Talkwalker Alerts

  • Lépe mi v českém jazyce fungoval pro známější brandy. U méně známých značek či témat bylo výsledků málo.
  • Pokrytí sociálních sítí není vysoké. Některé zmínky najde, nicméně pro opravdu kvalitní monitoring bych doporučil nástroje specializované pro monitoring sociálních sítí.

Výsledek testu Talkwalker Alerts a doporučení

Talkwalker Alerts jsou dalším nástrojem pomocí kterého můžete získat více, než jen brand monitoring. Stejně jako další nástroje, lze i tento využít pro monitorování konkurence, sledování témat souvisejících s vaším businessem. S tímto nástrojem můžete objevit nová místa, kde se pohybují vaši zákazníci. Pokud zjistíte, že o vašem produktu napsal někdo článek, můžete poděkovat nebo požádat autora o link na váš web. Pomůžete tak zlepšit SEO vašeho webu a získáte nový zdroj návštěvnosti. Pokud jste agentura můžete sledovat novinky, které se týkají vašich klientů.

Výhodou Talkwalker Alerts je bezplatný tarif. Můžete ho kombinovat s Google Alerts, protože v praxi se často stává, že každý z nástrojů najde jiné zmínky. V metodice monitoringu bych doporučil Talkwalker Alerts řadit na začátek - pro obecnější sledování v širším záběru. Na konkrétní zdroje či TOP témata pak použít přesnější nástroje. O těch si povíme v některém z příštích dílů našeho seriálu.